این خطرتولید اختصاصی صرفا روی ساخت اولین خودروی برقی فراری متمرکز خواهد بود. بنا به گفته بندیتو ویگنا، مدیرعامل فراری، تاسیسات جدید «ساخت الکترونیک» نامیده می شود. این کارخانه اختصاصی جایی خواهد بود که تمام فراریهای برقی آینده متولد میشوند و این شرکت قصد دارد همه چیز را از جمله موتورهای برقی، اینورترها و باتریها را خود در خانه تولید کند. انتظار میرود اولین فراری برقی یک خودروی شاسی بلند باشد و این شرکت تاریخ عرضه اولین خودروی برقی فراری را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ تایید کرده است.
این سازنده سوپراسپرت ایتالیایی اهداف بلندپروازانهای در زمینه کاهش و به صفر رساندن انتشار دی اکسید کربن دارد. فراری تعهد داده تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل به این هدف خود برسد و می خواهد با برقی شدن بخش مهمی از محصولات خود به این هدف دست یابد. این کمپانی بزرگ ایتالیایی میخواهد ۶۰ درصد از خودروهای فروخته شدهاش در سال ۲۰۲۶ برقی باشد و تا سال ۲۰۳۰ میخواهد این تعداد را به ۸۰ درصد برساند. فراری البته خود را متعهد به آیندهای فقط برای خودروهای برقی نمیداند و همچنان انتظار دارد حداقل نیمی از خودروهای برقیاش به نوعی هیبریدی باشند.
فراری ۴.۲۹ میلیارد یورو (حدود ۲۳۲ میلیارد تومان) را برای توسعه یک خودروی برقی و اجزای آن اختصاص داده است. این شرکت میخواهد روی باتریهایی با بالاترین سطح چگالی انرژی تمرکز کند و به دنبال فناوری باتریهای حالت جامد است. مهندسان فراری هیچ برنامهای برای ساخت خودروهای برقی سنگین ندارند و تعهد میدهند که فراریهای برقی به اندازه برادران بنزینیشان سبک و سرگرمکننده خواهند بود.
پتنتهای اخیری که توسط فراری ثبت شده نشان میدهد که این شرکت رویکرد کاملا متفاوتی را برای بحث صدا در مورد خودروهای برقی دنبال میکند. در حالی که سایر سازندگان صداهای غیر واقعی موتور را به داخل اتاق خودرو منتقل میکنند، فراری میخواهد یک صدای اصلی و اصیل برای خودروهای برقی خود ایجاد کند. این شرکت به دنبال تقویت مکانیکی صداهای تولید شده توسط موتورهای برقی و گیربکسها و در نتیجه ارائه صدای جدید، اما بدون تردید صدایی متعلق به فراری است.
در حالی که قرار است تولید فراریهای برقی در اواخر سال ۲۰۲۵ با سرعت تمام انجام شود، باید سال آینده شاهد نمونههای اولیه این خودروهای برقی باشیم.